По време на жътвата по обществените пътища в селските райони се движат множество трактори и комбайни. Не само голямата разлика в скоростта на тези участници в движението в сравнение с останалите е предпоставка за катастрофа. Често габаритите на комбайните биват подценявани, освен това този тип машини не са проектирани с оглед на сигурността при сблъсък като автомобилите. „Житните тигри“ нямат нито зони за абсорбиране на енергията от удара, нито каквито и да било системи за пасивна сигурност. Компанията за технически експертизи Dekra разкри какви са опасностите при удар на комбайн с други превозни средства. Изпитанията показват, че големите селскостопански машини могат да се окажат много опасни както за мотоциклетисти, така и за пътниците в леките автомобили.
При фронтален сблъсък с лек автомобил (на снимката по-горе) колата се „гмурка“ под комбайна и неговата здрава конструкция би причинила сериозни контузии за пътниците в областта на торса и на главата. Експерти от Dekra коментират, че при подобна ситуация не помагат нито обезопасителните колани, нито въздушните възглавници. Водачите на двуколесни обаче са още по-застрашени. „При реален страничен удар с комбайн със скорост 60 км/ч мотоциклетистът би имал изключително тежки, вероятно дори смъртоносни наранявания“, убеден е анализаторът на ПТП-та Йорг Аалгрим. В последния тест изпитателите инсценират фронтален удар на мотоциклет с комбайн. Резултатът от теста отговаря на най-лошото: „дъмито“ буквално се нанизва на машината.
Според сътрудника на Dekra проблемът не би могъл да бъде решен с промени по конструкцията на комбайните, тъй като това би попречило на използването им в селското стопанство. „Това не са превозни средства, това са самоходни машини. Те са предназначени за полето, а не за пътищата. Ето защо опасните елементи по тях трябва да бъдат демонтирани с цел защита на останалите на пътя“, убеден е Аалгрим.
Агенция Speed-Press
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!