Източник: www.bmw.bg
BMW X1 е първият и единствен премиум-автомобил, който пренася характеристиките на BMW X моделите в компактния сегмент. Още от въвеждането си на пазра през 2009 г. моделът налага нови стандарти по отношение на функционалността, ефективността и радостта от шофирането. През есента на 2011 г. BMW Group ще допълни многообразието на двигатели и опции предлагани за модела.
За любителите на ефективността за първи път на пазара ще бъде въведено BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition. Новият модел се задвижва от четирицилиндров дизелов двигател с мощност 120 кВт/ 163 к.с. с технология BMW TwinPower Turbo. Със среден разход на гориво от 4,5 л/100 км и емисии на СО2 от 119 г/км новото BMW X1 EfficientDynamics Edition постига най-висока ефективност в семейството на BMW X моделите.
В допълнение от месец септември BMW X1 ще се предлага и с новоразработен четирицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower. Агрегатът с мощност 135 кВт/184 к.с. също поставя нови стандарти по отношение на икономията на гориво и емисиите СО2 в своя клас с постижения от 7,1 литра и 165 грама за BMW X1 sDrive20i и 7,7 литра (автоматична трансмисия: 7,6 литра) и 179 грама (177 грама) при BMW X1 xDrive20i.
Последователното развитие на високоефективни двигатели с технологии на BMW EfficientDynamics, включени в серийното оборудване позволява на BMW X моделите да съчетават типичната за марката радост от шофирането с ненадминато нисък разход на гориво и нива на вредните емисии. Изключителната ефективност на BMW X1 е неразривна част от премиум-характера на модела, с което заема уникално положение сред конкурентите си, като това е подчертано и от висококачествената изработка, внимателно обмислената функционалност и богатия избор от допълнително оборудване.
BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition издига до ново ниво съотношението между спортната пъргавина и икономичността. Неговият двулитров четирицилиндров дизелов двигател с технология BMW TwinPower Turbo, която включва турбокомпресор с променлива геометрия и впръскване Common Rail, развива максимална мощност от 120 кВт/163 к.с. в диапазона между 3 250 и 4 200 об./мин. Максималният въртящ момент от 380 Нм е на разположение между 1 750 и 2 500 об./мин.
Двигателят е оптимизиран в много детайли, за да може да постигне изключително високо ниво на ефективност. Специфичните за модела технологии включват двумасов маховик с центробежно махало, който елиминира вибрациите при ниски обороти, с което се осигурява по-висок комфорт при управление на автомобила в икономичните нискооборотни режими. Включената в серийното оборудване Индикация за превключване на предавките е адаптирана към новите характеристики на двигателя. Освен това серийното оборудване включва и регенерация на спирачната енергия, функция Auto Start Stop, електромеханично кормилно управление, изключващ се компресор на климатичната инсталация и гуми с понижено съпротивление при търкаляне. BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition се отличава и с по-дълго главно предавателно число и специфични алуминиеви джанти с аеродинамичен дизайн.
Освен това BMW X1sDrive20d EfficientDynamics Edition е оборудвано с новоразработена технология за звукоизолация, която намалява шума от двигателя в интериора на автомобила. От есента на 2011 година тази технология за оптимизиране на шума ще бъде приложена при всички дизелови модификации на BMW X1.
Бензиновите двигатели на BMW X1 също се характеризират с динамичен характер и оптимизирана ефективност. BMW X1 xDrive28i ще бъде последвано от други модели, оборудвани с новото поколение четирицилиндрови двигатели с вътрешно горене с технология BMW TwinPower Turbo. Пакетът от технологии при двулитровия четирицилиндров двигател за BMW X1sDrive20i със задно задвижване и BMW X1 xDrive20i с интелигентното задвижване на всички колела включва система за свръхпълнене на принципа Twin Scroll, директно впръскване High Precision Injection и променливо управление на клапаните VALVETRONIC. Тази комбинация гарантира не само спонтанни реакции и спортно разгръщане на мощността дори и при високо натоварване, но и намален разход на гориво, който е изключително постижение за бензинови двигатели с подобна мощност.
Максималната мощност на новия двигател е 135 кВт/184 к.с. Тя е на разположение между 5 000 и 6 250 об./мин, а максималният въртящ момент от 270 Нм се постига между 1 250 и 4 500 об./мин. Благодарение на изключителната тяга и спортните си характеристики BMW X1 sDrive20i ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,4 секунди, а BMW X1 xDrive20i за 7,8 секунди. Средният разход на гориво от 7,1 литра/100 км в ЕС тестови цикъл и емисиите на СО2 от 165 грама са идентични за BMW X1 sDrive20i както със серийната шестстепенна механична скоростна кутия, така и с опционалната осемстепенна автоматична трансмисия. BMW X1 xDrive20i постига среден разход на гориво от 7,7 л/100 км (автоматична трансмисия: 7,6 литра) и емисии на СО2 от 179 (177) г/км. Пакетът технологии BMW Efficient Dynamics, който е част от серйното оборудване включва регенерация на спирачната енергия, работещи само при нужда спомагателни агрегати включва, функция Auto Start Stop и Индикация за превключване на предавките за автомобилите с механична трансмисия, както и електромеханично кормилно управление за BMW X1 sDrive20i.
Най-малкият модел на семейството BMW X ще стане още по-атрактивен благодарение на оптимизацията на окачването, както и на увеличеният избор на допълнително оборудване. При дизеловите модели със задно задвижване серийната система за стабилност DSC (Dynamic Stability Control) е допълнена с функция за подсушаване на спирачките и компенсация на фадинга. Моделите BMW X1 sDrive20i, BMW X1 sDrive28i, BMW X1 xDrive20i, BMW X1 xDrive28i и BMW X1 xDrive20d вече ще бъдат оборудвани с Асистент за спускане и функцията brake stand-by, която подготвя спирачките за аварийно спиране при рязко отместване на крака от педала на газта.
Релсите на покрива BMW Individual в изпълнение High Gloss Shadow Line в бъдеще ще се предлагат за BMW X1 и като индивидуална опция, а не само в комбинация с М спортния пакет. Освен това от есента на 2011 година опционалните технологии BMW ConnectedDrive ще бъдат допълнени и с функцията Real-Time Traffic Information.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!